Roboty w mediach i marketingu – czy to możliwe?

sty 25, 2021

Czy roboty mogą zastąpić dziennikarzy i copywriterów? Na tą chwilę wydaje się to niemożliwe. Z drugiej strony, niektóre firmy już korzystają z pomocy robotów w tym względzie. Roboty tworzą nie tylko krótkie newsy, ale również teksty reklamowe.

News napisany przez robota – przyszłość mediów?

Dziennikarze raczej nie muszą obawiać się robotów. W końcu praca dziennikarza nie polega wyłącznie na opisaniu wydarzenia. Podstawą dziennikarstwa jest poszukiwanie informacji na miejscu, w tym tak zwane śledztwo dziennikarskie. Nie jest to zadanie, które powierza się robotom. Jednakże, stworzenie newsa na podstawie już dostępnych danych nie jest najmniejszym problemem dla sztucznej inteligencji.

Nie są to oczywiście roboty w stereotypowym znaczeniu, ale komputery wyposażone w sztuczna inteligencję. Przykładem ich zastosowania w mediach są algorytmy wykorzystywane przez Associated Press. Ta amerykańska agencja prasowa stosuje SI w celu szybkiego opracowania newsów sportowych. W 2019 informacja o tym obiegła cały świat, wiadomość tę przeczytać można było między innymi w Newsweeku czy na portalu wirtualnemedia.pl.

Teksty reklamowe autorstwa robotów

Kolejny przełom w tej kwestii również miał miejsce w Stanach Zjednoczonych. Tym razem chodzi o tworzenie tekstów reklamowych dla giganta z branży finansowej, a więc JPMorgan Chase. Bank skorzystał z usług młodej firmy Persado. Oczywiście, przed rozpoczęciem współpracy dokonano analizy efektów. Okazało się, że skuteczność tekstów reklamowych tworzonych przez roboty jest dużo większa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu bazy danych. W tym przypadku chodzi oczywiście o słowa. Bazy są stworzone w sposób, który umożliwia sztucznej inteligencji rozpoznanie ładunku emocjonalnego każdego z nich. Dlatego efekty są bezbłędne! (źrodło:https://www.persado.com/press-releases/jpmorgan-chase-announces-five-year-deal-with-persado-for-ai-powered-marketing-capabilities/)

To kolejne branże, w których roboty okazały się wydajnymi pomocnikami. Czy ostatecznie sztuczna inteligencja okaże się zagrożeniem również dla przedstawicieli zawodów związanych z twórczością? Wiele wskazuje na to, że roboty nie raz nas jeszcze zaskoczą!

Aktualności

TwinCAT 3 Machine Learning: integracja AI w automatyce przemysłowej

Automatyka przemysłowa przechodzi dynamiczne zmiany, a sztuczna inteligencja (AI) odgrywa w nich kluczową rolę. TwinCAT 3 Machine Learning to nowoczesne oprogramowanie, które umożliwia wdrażanie modeli AI w czasie rzeczywistym, rewolucjonizując analizę danych i...

XPlanar – innowacyjny system transportowy z lewitującymi platformami

W świecie dynamicznie rozwijających się technologii XPlanar stanowi prawdziwą rewolucję w transporcie. To unikalne połączenie sprawdzonych rozwiązań z nowoczesną lewitacją magnetyczną, które zapewnia niespotykaną dotąd elastyczność i wydajność. System ten może...