Wszyscy wiemy doskonale, że coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie rozwiązań z zakresu robotyzacji. Zwłaszcza w procesach produkcyjnych. My ze swej strony zachęcamy do zrobotyzowania obsługi maszyn. Dotyczy to zwłaszcza takich czynności, które trzeba powtarzać setki, tysiące razy. Wdrożenie robota do takiej pracy pomoże w uniknięciu przestojów – ostatecznie roboty nie muszą odpoczywać.
Jak wygląda sytuacja przed wdrożeniem robota? Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy stale trzeba dokładać półprodukty do maszyny. Nie jest to oczywiście zadanie skomplikowane, jednak przy ręcznym załadunku trzeba liczyć się z tym, że wydajność będzie zmienna. Ostatecznie każdy z nas potrzebuje odpoczynku. Zmienna wydajność załadunku jest równoznaczna z tym, że nie da się optymalnie wykorzystywać mocy przerobowej maszyny. Jednocześnie jest to spore obciążenie dla załogi, problemem jest także stosunkowo długi czas trwania przezbrojeń. Wiele zmienia na lepsze robotyzacja.
Robotyzacja przekłada się naturalnie na konkretne korzyści operacyjne. Z racji tego, że robot nie potrzebuje przerw w pracy, zwiększa się znacznie efektywność produkcji. W efekcie prowadzi to do znaczącej poprawy kondycji firmy. Po wdrożeniu robotyzacji park maszynowy może być wreszcie optymalnie wykorzystywany. Jednocześnie dojdzie do całkowitej eliminacji mikroprzestojów. Zastosowanie robotów sprawia, że cała produkcja jest o wiele bardziej przewidywalna. W praktyce oznacza to, że można chociażby precyzyjnie określić zarówno dostępność maszyn, jak i termin realizacji poszczególnych zleceń. Kolejne argumenty za robotyzacją to poprawa bezpieczeństwa pracowników oraz utrzymanie stałej jakości produktu.
Nie powinniśmy zapominać o wymiernych korzyściach ekonomicznych dla firmy. Jak już wspomnieliśmy wzrasta efektywność produkcji. Ale jednocześnie dochodzi do ograniczenia kosztów produkcyjnych. Ponadto dochodzi do wyraźnego skrócenia całego cyklu produkcji. Co istotne, firma, która stawia na robotyzację, uważana jest za innowacyjne przedsiębiorstwo, inwestujące w rozwój.